Limitar la velocitat a 110 km/h o els comptes del Gran Capità


Nova sorpresa del govern espanyol: limitar la velocitat màxima a 110 km/h en autopistes i autovies, en comptes dels 120 km/h vigents fins a data d’avui. La raó que s’addueix és la necessitat de reduir la factura energètica en uns moments en el que el preu dels combustibles va camí d’enfilar-se a màxims històrics. Aquesta mesura emula una de similar que s’implementà a mitjans dels anys setanta (llavors es limità a 100 km/h), i que fou eliminada a primers dels vuitanta. Aquesta mesura ha anat complementada amb una altra, per la qual s’abaratiran (en principi) els preus a trajectes de trens de rodalies i regionals operats per Renfe.

Des d’un punt de vista econòmic aquesta mesura no té cap ni peus. Suposant que anar a 110 km/h es consumeix menys que a 120 km/h, si els preus del petroli s’apugen els usuaris més sensibles al preu ja aniran a velocitats més baixes. Per tant aquesta obligació perd tot el sentit, ja que penalitza a aquelles persones molt sensibles al temps però que estarien disposades a pagar més per poder-ho fer.

Per regla general la limitació de velocitat a carreteres i autopistes hauria de restringir-se únicament a finalitats de seguretat viària. Per regular la contaminació, les congestions o el consum energètic és molt millor fer-ho mitjançant preus, per exemple establint algun tipus de recàrrec en els impostos sobre els carburants.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s