Rebaixes al Pont Aeri


puente aereoIberia acaba d’anunciar una nova tarifa del Pont Aeri, que passa a ser de 129 euros, o en altres paraules, un 35% menys del que es pagava fins ara. Segons la companyia, aquest nou preu tracta d’ajustar l’oferta de l’empresa als nous temps, tant pel que fa al context macroeconòmic, com també a la competència d’altres productes substitutius.

Les rebaixes de preus sempre són benvingudes. Però, vol dir això que durant anys Iberia ha estat guanyant un 35% més del que li pertocaria? O en altres paraules, vol dir això que els clients (majoritàriament empresarials) han estat pagant durant anys un sobrecost del 35%?

El Pont Aeri ha estat un cas de llibre de mala regulació del sector aeronàutic. El més lògic, ateses les característiques del producte i la impossibilitat de replicar-lo per terceres empreses, hauria estat que aquest servei sortís a concurs, imposant una tarifa màxima, que permetés a les empreses recuperar costos i gaudir d’un cert marge de benefici.  Malauradament no es va fer, amb el corresponent perjudici per als consumidors.puente aereoIberia ha anunciado una nueva tarifa del Puente Aéreo, que pasa a ser de 129 euros, es decir, un 35% menos de lo que se pagaba hasta ahora. Según la compañía, este nuevo precio trata de ajustar la oferta de la empresa a los nuevos tiempos, tanto en lo referente al contexto macroeconómico, así como a la competencia de otros productos sustitutivos.

Siempre son bienvenidas las rebajas de precios. Pero, ¿quiere decir esto que durante años Iberia ha estado ganando un 35% más del que le correspondería? O en otras palabras, quiere decir esto que los clientes (mayoritariamente empresariales) han estado pagando durante años un sobrecoste del 35%?

El Puente Aéreo ha sido un caso de  manual de mala regulación del sector aeronáutico. Lo lógico, dadas las características del producto y la imposibilidad de replicar por terceras empresas, habría sido que este servicio saliera a concurso, imponiendo una tarifa máxima, que permitiera a las empresas recuperar costes y disfrutar de un cierto margen de beneficio . Desgraciadamente no se hizo, con el correspondiente perjuicio para los consumidores.

2 thoughts on “Rebaixes al Pont Aeri

  1. Solament és un 35% el que han guanyat de més per cada usuari, especialment català?. No ens enganyem, el pont aeri és un monopoli descarat i vergonyós.
    XK Ibèria ha de tenir una terminal per ells solets, preferència en els enlairaments i aterratges. Distàncies més curtes de vol, i jo que sé que més!.
    I a sobre son molt més cars que la competència amb menys costos.
    I que consti que penso que l’AVE és una altre presa de pel, tant pels preus que ens apliquen com pels temps dels trajectes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s