Muntanya avall


climaempresarial

Des de fa uns mesos la Cambra de Comerç de Barcelona elabora un indicador de clima empresarial. Aquest indicador, realitzat conjuntament pel Servei d’Estudis de la casa i la UB, té la particularitat que permet anticipar amb gran precisió l’evolució econòmica dels propers mesos, basant-se fonamentalment en les opinions dels empresaris. I segons les previsions, les coses no apunten massa bé: es preveu que al primer trimestre l’economia ja es contraigui un 1,4% en termes interanuals. Segons comenten els seus autors, aquesta negativa evolució, pitjor que la mitjana espanyola, es justifica per la major dependència exportadora de l’economia catalana. Un escenari completament oposat al que apuntaven les previsions de fa un any, quan es pensava que serien les exportacions les que salvarien el creixement econòmic.climaempresarial

Desde hace unos meses la Cámara de Comercio de Barcelona elabora un indicador de clima empresarial. Este indicador, realizado conjuntamente por el Servicio de Estudios de la casa y la UB, tiene la particularidad que permite anticipar con gran precisión la evolución económica de los próximos meses, basándose fundamentalmente en las opiniones de los empresarios. Y según las previsiones, las cosas no apuntan muy bien: se prevé que el primer trimestre la economía ya se contraigui un 1,4% en términos interanuales. Según comentan sus autores, esta negativa evolución, peor que la media española, se justifica por la mayor dependencia exportadora de la economía catalana. Un escenario completamente opuesto al que apuntaban las previsiones de hace un año, cuando se pensaba que serían las exportaciones las que salvarían el crecimiento económico.

3 thoughts on “Muntanya avall

  1. Hola… curioso que al inicio del mensaje se diga que es un indicador “que permite anticipar con gran precisión la evolución económica de los próximos meses” y que luego ofrezca como resultado “Un escenario completamente opuesto al que apuntaban las previsiones de hace un año”.

    O las previsiones de hace un año se basaron en otro indicador que no fuera “las opiniones de los empresarios” (de lo que se deduce que las opiniones con más ‘creíbles’ que las cifras económicas), o de haberse basado en ellas, lo que han cambiado son las opiniones.

    Y si es así esto último ¿de verdad alguien cree que no pueden cambiar de nuevo en sentido inverso?

  2. No n’hi ha per tant. En primer lloc, és veritat que les previsions les pots fer tu mateix tirant els daus i obtindràs un resultat tan fiable com les enquestes de la Cambra de comerç. En segon lloc, un descens del 1%, o diguem del 3%, del PIB és insignificant en si mateix. La gran majoria de la gent no veurà el seu nivell de vida dràsticament disminuït com a conseqüència de que el consum que fan sigui un 3% inferior al de l’any passat. Una altra cosa és que l’economia espanyola sigui insostenible perquè quan s’aproxima a l’estancament milions de persones es queden sense feina.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s