El millor de Caprabo: la mineria de dades


descompte capraboMolt sovint els projectes empresarials modèlics tenen departaments que no mereixen tal qualificatiu. Però també sol passar el fenomen invers: empreses a les que no els hi van ver les coses però que tenen departaments que destaquen respecte als dels seus competidors.

Això és el que li ha passat a Caprabo amb el seu departament de màrqueting. Mentre la companyia es veia abocada a un procés de reestructuració unit a un canvi en la propietat, el departament de màrqueting dissenyava una estratègia encaminada a fidelitzar millor els clients. Fins llavors, Caprabo tenia el clàssic programa de fidelització basat en una targeta que permetia acumular punts per al posterior bescanvi en productes, o descomptes en les benzineres pròpies. Així mateix, també permetia fer la compra amb un 5% descompte un dia determinat de la setmana.

El nou plantejament fou radicalment diferent. En comptes de fer un programa de fidelització estàndard es va optar per oferir un programa per als clients habituals basat en els seus hàbits personals de compra. Per què oferir descomptes en bolquers a un single? No li seria més útil que li fessin descomptes en amanides preparades o en vins d’importació? A partir d’aquesta premisa, es van detectar perfils de clients en funció del tipus de compres que realitzaven, i s’oferien els descomptes o promocions en funció del perfil de client. El sistema funciona gràcies a la mineria de la ingent quantitat de dades que proporcionen les compres de desenes de milers de clients que cada dia passen per un establiment de la cadena.

De fet, el sistema és tan bo que probablement sigui de les poques coses que sobrevisqui al vell Caprabo, tal i com ha comentat el president d’Eroski. Fins i tot s’està estudiant la possibilitat d’exportar aquesta tecnologia al conjunt d’Eroski.

3 thoughts on “El millor de Caprabo: la mineria de dades

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s