Des d’avui la prestigiosa editorial Harper Collins ofereix als seus lectors la possibilitat de llegir de manera gratuïta, en format digital, alguns dels llibres del seu catàleg.  Concretament es tracta d’un centenar, entre els quals destaquen alguns de Paulo Coehlo, qui també es fa ressò de la notícia al seu bloc.

La decisió de l’editorial suposa un pas endavant d’una política que va començar fa una dècada, quan les llibreries per Internet van començar a oferir de previsualitzar una part del llibre per animar a possibles clients. Fins aquell moment vendre un llibre per la xarxa tenia el gran desavantatge de fer una compra a cegues, especialment si es tractava de literatura.

Curiosament el mateix Paulo Coelho havia confessat dies enrere que ell mateix redistribuïa d’estranquis els seus llibres (i fins i tot havia creat un bloc no oficial). La raó era molt prosaica: les vendes del seus llibres s’havien multiplicat per 10 gràcies a què es podien trobar fàcilment a xarxes P2P

És extrapolable una estratègia en altres mercats culturals com la música o el cinema? És difícil, però podria funcionar.  Per una banda, l’efecte publicitari que pot tenir una mesura com aquesta pot animar (i força les vendes). Per altra banda, tant la música com el vídeo, a diferència dels llibres,  són productes que ja es consumeixen a l’ordinador o que són fàcilment reproduïbles en altres mitjans.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s