Si tres o quatre anys enrere s’hagués produït una oferta de compra de Yahoo per part de Microsoft, de ben segur milers d’internautes haurien clamat al cel en el que hauria estat qualificat d’acte monopolista. Però les coses a data d’avui han canviat força. Microsoft ja no és aquella empresa que no fa massa temps semblava menjar-s’ho tot. I Yahoo ha passat de ser la icona de la Web 1.0 a anar camí de ser un cadàver vivent, incapaç de trobar un model de negoci que rendibilitzi tot el seu potencial.

L’anunci d’oferta d’adquisició que ha fet avui Microsoft per Yahoo té la seva lògica:

  • Microsoft pot veure perillar part del seu negoci tradicional per la tendència a la virtualització d’algunes aplicacions. La migració de l’usuari cap els webmails ja és un fet, i la migració a eines d’ofimàtica online està ben propera, amb Google jugant un paper destacat.
  • Tant Microsoft com Yahoo tenen problemes per entrar i ocupar una part important del pastís publicitari a Internet, que és on avui dia es fan diners a Internet. Google els ha pres un avantatge que pot ser vital.
  • A diferència de Microsoft o de Google, Yahoo no té un negoci viable a llarg termini. No només cal tenir un bon webmail, una excel·lent pàgina de notícies o una potent eina de missatgeria. Si no s’aconsegueixen monetitzar aquests recursos, difícilment es pot sobreviure en un mercat tan competitiu .
  • A diferència de moltes startups actuals, Yahoo té una estructura de personal excessiva. Això explica, per exemple, la recent decisió d’acomiadar 1.000 persones, la primera d’aquestes característiques que fa l’empresa.
  • Malgrat pugui semblar el contrari, els negocis de Microsoft i Yahoo són complementaris. Si bé alguns productes (com el webmail o l’eina de missatgeria) se solapen, Yahoo pot donar a Microsoft la pàtina d’empresa d’Internet que tradicionalment li ha mancat.

Per tant, segons la meva opinió, l’adquisició per part de Microsoft no només és inevitable, sinó fins i tot desitjable.

3 thoughts on “

  1. Retroenllaç: La veritable ra

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s