TAVEls problemes que han tingut les obres de la línia d’alta velocitat entre Tarragona i Barcelona han dut a molta gent a qüestionar-se la construcció de línies d’alta velocitat. Per exemple, aquí teniu un article i un altre d’en Marc Arza sobre aquest assumpte. La seva opinió no és l’única que va en aquesta direcció.

Personalment considero que aquestes reflexions són el producte del desencís que ha dut el tortuós procés de construcció de la xarxa d’alta velocitat a Catalunya (a la que encara li queden dues potes importants) que no pas a un model de comunicació erroni. Si voleu un parell d’opinions favorables, aquí teniu un article de La Vanguardia d’ahir dijous on es desmunta el mite del consum energètic dels trens d’alta velocitat. Avui Mercè Sala, expresidenta de la Renfe, signa també un article a El Periódico on també defensa l’idoneitat del model d’alta velocitat per a distàncies relativament llargues, de fins a 500-600 km. de distància.

Moltes de les crítiques al model d’alta velocitat també ignoren el fet de què calia construir una nova línia de tren per al corredor mediterrani i per al corredor de l’Ebre que permetés assolir velocitats elevades. De fet, el grau de saturació actual és tal que fins i tot caldria fer una línia exclusiva de mercaderies que resseguís l’eix mediterrani addicional a l’existent i a la nova d’alta velocitat. Per tant, sense alta velocitat també hauria d’haver-se fet una infraestructura de grans dimensions.

Finalment, una darrera crítica es basa en el caràcter elitista que pot tenir el servei d’alta velocitat. Aquesta crítica obvia, però, que l’alta velocitat pot no ser un luxe, sinó una necessitat per a la comunició. Ja són molts els qui actualment es desplacen diàriament de Girona o Tarragona a Barcelona en tren per raons diverses. Seran precisament aquests viatgers, estudiants i treballadors, els principals beneficiaris de disposar d’una xarxa específica d’alta velocitat, ja que veuran disminuït el temps de trajecte i, sobretot, augmentada la fiabilitat del servei.

Donem-li una oportunitat a l’alta velocitat.

3 thoughts on “

  1. Siento decir que has perdido un lector hispanohablante, me gustaba tu blog, y estaba suscrito a el, pero no se catal

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s