Clickair, la propera a tenir problemes?


Clickair inauguracioSegons informava ahir Expansión,  l’aerolínia de baix cost Clickair s’havia vist forçada a fer alguns petits canvis d’estratègia a causa de les pitjors perspectives de negoci. D’entrada es redueix l’adquisició de nous aparells (un de nou, en comptes dels cinc previstos), i es cancel·len unes quantes rutes (entre elles la Barcelona-Ginebra).  També es posposen sine die idees com les de connectar Barcelona amb l’Orient Mitjà i l’est d’Europa.

La causa de tot això semblen ser tres factors. El primer, els alts costos del petroli. La segona, la guerra de preus amb Vueling (i que ha deixat Vueling amb seriosos problemes). I la tercera, que no es comenta, la inadequació del model de negoci (els directius pensen que el viatger tipus és un viatger de negocis), enfront de la realitat (Clickair està molt bé per anar de vacances o quan no tens massa pressa d’arribar).

Mentre les freqüències siguin baixes i els vols a hores intempestives, o mentre el concepte d’atenció al client sigui una utopia (i per mostra aquí teniu un cas recent), difícilment podran competir pel passatger de negocis i difícilment podran remuntar els ingressos per passatger i quilòmetre (que sospito deuen ser massa baixos).

Potser Clickair ha de sortir de l’armari i assumir que es tracta d’una low-cost vacacional… o el subterfugi perfecte de la seva matriu per anar-se’n a la francesa de l’aeroport de Barcelona, sense que això afecti les seves línies més lucratives.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s