Donuts


Des de fa dècades la imatge de la safata de Donuts està indisociablement unida a la d’un bar o petit establiment d’alimentació de qualsevol ciutat. De fet, pocs són els establiments d’aquest tipus que es poden permetre el luxe de no comptar amb ella. Malgrat els intents dels competidors de fer-se forat en aquest mercat, la coneguda pasta ha estat difícilment imitable.

donuts

Una de les principals claus de l’èxit ha estat cuidar des de sempre la seva frescor. Aquesta s’havia preservat fins al punt de què el servei a comerços i establiments de restauració era pràcticament diari, amb l’objectiu de què el producte arribés a la boca del client en les condicions òptimes.

En els darrers mesos hem assistit a un petit canvi. La tradicional safata de Donuts ha estat substituïda per unitats indivuduals envasades en plàstic. Aquest canvi aparentment menor ha estat motiu de diversos comentaris. Ha estat el canvi motivat per motius sanitaris (casualment arriba en un període de psicosi per la grip A)? Ha estat un canvi producte d’una reorganització de les xarxes de distribució, amb l’objectiu de reduir la freqüència de repartiment, passant-lo a fer setmanalment en comptes de diari?

Desconeixem quina d’aquestes dues raons ha dut a l’empresa propietària a fer el canvi (que ha suposat fer una important inversió), però la reacció dels consumidors no ha estat unànim. I ja hi ha qui pensa que els Donuts actuals han perdut frescor i s’assemblen massa a alguns succedanis.

De moment la cosa no ha anat més enllà de la creació d’un grup de contrariats al Facebook.

About these ads

2 thoughts on “Donuts

  1. També pot ser qüestió de marqueting. 1) L’envàs de 4 era massa gran per “singles” i els més fanàtics del donut veien com perdia qualitat passades unes hores; 2) A EUA es veuen sovint envassos més petits per la proliferació de llars unipersonals.
    Per altra banda, amb envassos més petits i amb presentació més petita segurament es crida més a la “temptació” de la gent que es cuida més.
    La qüestió és com millorar-ho als bars, on segurament hi ha una qüestió de salut pública.

  2. I tant que hi ha diferència!
    El donut envasat individualment és millor que no el que es venia (i es ven encara, crec) en pack de 4 ó 6, però estàlluny de ser el donut “fresc”.
    En conseqüència, com es algú comentava a la noticia de referència, per als supermercats i el consum domèstic (a casa o al cole) ja està bé.
    Però els bars (incloent els dels aeroports i similars) i els forns de pa, on es servia/venia el “donut fresc”, perdran ja que ‘himajino’ que n’hi ha com jo que, si és un “donut fresc” sí que em ve de gust, però si és envasat… millor que no…
    Do coses més:

    a) Què passarà a IKEA ? (els donuts originals frescos a 50ct són un clàssic per aquí, què en faran?
    b) Horrorosa noticia per als que els hi agradi esmrza a un bar. Jo fa temps que pateixo per la continuitat del Cacaolat… (quants vegades he dit ‘Cacaolat’ i m’ha posat un altre batut de xocolata -que he rebutjat en el 95% dels casos-??)..

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s